miercuri, 9 octombrie 2013

Stimularea ovariana! Informatii despre + video!

Stimularea ovariana! Informatii despre + video!

Inducerea ovulatiei se refera la folosirea medicamentelor pentru stimularea ovariana la femeile care nu ovuleaza regulat. Tinta principala este obtinerea unei ovulatii sanatoase sau, in functie de diagnostic, dezvoltarea mai multor foliculi pentru cresterea sansei de obtinere a sarcinii prin ovulatii multiple.

Cronologic, tratamentul administrat pentru inducerea ovulatiei este urmat de inseminare artificiala sau copulatie planificata daca spermograma este in parametri normali.
Primul pas al inducerii ovulatiei este administrarea medicatiei care sa stimuleze dezvoltarea si maturarea ovulelor. In timpul ciclului menstrualnormal, FSH (hormonul foliculostimulant) si LH (hormonul luteinizant) initiaza si incheie maturarea foliculara. Medicatia poate fi administrata oral sau injectabil si are scopul de a creste nivelurile ambilor hormoni.
Clomifen citratul este printre cele mai folosite si se administreaza oral. In Romania se comercializeaza sub numele CLOSTILBEGYT si OVA – MIT.
O alta clasa mai eficienta este cea a gonadotropinelor. Acestea se administreaza injectabil si sunt forme ale FSH-ului, cel mai important hormon al dezvoltarii foliculare. Se comercializeaza sub mai multe nume, lista actualizata poate fi consultata pe site-ul Ministerului Sanatatii.
Dezvoltarea foliculilor pe suprafata ovarului se monitorizeaza prin ecografie transvaginala, iar in momentul atingerii dimensiunilor favorabile se declanseaza ovulatia pentru a beneficia de un timing optim.
In mod fiziologic, organismul secreta LH (hormon luteinizant) pentru a rupe foliculul dominant in scopul eliberarii ovulului. Pentru ovulatiile obtinute prin stimulare ovariana se foloseste hCG (gonadotropia corionica umana) pentru a determina ruperea foliculului. Este comercializat sub mai multe nume, probabil cel mai cunoscut e PREGNYL.
Tinand cont ca durata de viata a ovulului dupa ovulatie este de 1-2 zile, in acest timp va avea loc inseminarea artificiala sau contactele sexuale fecundante.
Verificarea calitatii ovulatiei se face prin dozarea ulterioara a progesteronului. In cazul in care concentratiile nu sunt suficiente pentru implantare se va suplimenta cu progesteron exogen (UTROGESTAN, AREFAM, DUPHASTON).

Din cauza incidentei mari pe care o are infertilitatea feminina s-au dezvoltat numeroase protocoale terapeutice adaptate atat patologiei de baza cat si particularitatilor fiecarui caz in parte.

Un comentariu:

  1. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    RăspundețiȘtergere